czwartek, 8 stycznia 2015

przeciwności

...i los płata nam figle...

bo przecież miało być pięknie, miało już być dobrze... nie jest :( jest smutno...
przed chwilą doczytałam, że jednej z Nas się nie udało, chwilę wcześniej pogadałam z Koleżanką, u której też to nie był Ten czas :( a wczoraj dowiedziałam się, że bliska mi i mojej rodzinie osoba przegrała swoją walkę o jutro :(

smutek, ból jest tak blisko nas... styka się z nami codziennie...

a my mimo to walczymy...

podnosimy się, bierzemy ciężar na barki i idziemy dalej...

do ostatniej chwili


kiedyś, jak byłam dzieckiem lubiłam spisywać różne cytaty z książek, filmów itp. w "Cienistej dolinie" na jednym z wykładów główny bohater mówi, że "jesteśmy jak bloki kamienia, z których rzeźbiarz wykuwa ludzkie postacie. Ciosy dłuta bolą, lecz dzięki nim osiągamy doskonałość."
nie wiem, czy czuję się bardziej doskonała niż rok czy dwa lata temu, ale wiem, że dziś przeżywam każdy dzień inaczej, pełniej...

6 komentarzy:

  1. Kochana Rownowazna. Bardzo mi przykro z powodu bliskiej Ci osoby. Nie wiem, co mogę napisać, co nie zabrzmi banalnie... Pustka i wypełnianie pustki - tak żyjemy. Trzymaj się kochana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję... pięknie to napisałaś... pustka i wypełnianie pustki... tak, coś w tym jest...

      Usuń
  2. Takie chwile...chwile straty, porażek są ciężkie. Ale tak naprawdę to dzięki nim jesteśmy sobą. Jak zachorowała moja mama to bałam się, że sobie nie dam rady, te wszystkie szpitale, chemie, leczenie, strach o jej życie..myślałam że się załamie. Ale człowiek jest tak skonstruowany, że zniesie bardzo wiele. A siły pojawiają się wtedy, gdy tego najbardziej potrzebujemy. Nie bez powodu mówi się, że Bóg nie zsyła na nas więcej, niż moglibyśmy znieść. Zawsze to sobie przypominam w trudnych chwilach i wciąż powtarzam: dam radę, dam radę...
    I tak jak w tym cytacie: to dzięki tym "ciosom dłuta" stajemy się lepsi:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję... wiem, że z każdym takim dniem, z każdym takim doświadczeniem idziemy do przodu, stajemy się lepsi... niby wiem, a jednak są takie chwile, gdy tak to boli...

      Usuń
  3. Ból jest wpisany w nasze życie. Kształtuje nas, uszlachetnia. Bez doświadczenia trudności nie moglibyśmy docenić radości. A te przyjdą.
    Przytulam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję... i też przytulam... ból, który jest, który nas kształtuje, którego doświadczenie pozwala nam zrozumieć i docenić późniejszą radość...

      Usuń